Obserwatorzy

Obserwują mnie

środa, 7 września 2016

Przepis na: Babeczki z kremem i owocami

Cześć:)

Dziś przychodzę do Was z zaległym postem.. naprawdę zaległym... miałam go przygotowane jakieś 2 lata temu.. i zapomniałam, że go napisałam..

Z racji, iż jest to post przygotowany tak dawno.. zdjęcia są, jakie są.. podpisy również "stare".. ale postanowiłam, że zmieniać tego nie będę:) Liczy się przecież treść:) Tak, jak widzicie po tytule jest to 


przepis na babeczki z kremem i owocami :)




Składniki:



I) Na ciasto:

  • 300 g mąki tortowej
  • 150 g masła
  • 1 żółtko
  • 100 g cukru pudru
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany 12%




II) Na krem:


  • 3 szklanki mleka
  • 1 budyń śmietankowy
  • 1/2 szklanki cukru
  • cukier waniliowy / laska wanilii
  • 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 2 żółtka
  • 3/4 kostki KASI





Sposób przyrządzenia:



1) CIASTO

Wszystkie składniki na ciasto łączymy ze sobą. Ja żeby zaoszczędzić czas, ciasto wyrabiam rękoma. Po wyrobieniu elastycznej, acz zbitej masy umieszczamy ją w woreczku i wkładamy na kilka godzin do lodówki. Ja często ciasto wyrabiam wieczorem i piekę je dopiero na drugi dzień (wtedy wszystkie składniki się ze sobą dobrze połączą a ciasto staje się zwięzłe).


 2) Formy na babeczki smarujemy tłuszczem/masłem i obsypujemy bułką tartą. Pieczemy w temp. 180 st.C. przez ok. 15 minut.


3) KREM

Wszystkie składniki poza masłem ze sobą łączymy (najlepiej od razu w garnuszku), po czym podgrzewamy na małym ogniu aż do zgęstnienia. Należy pamiętać, żeby przez cały czas mieszać masę, ma ona bowiem tendencje do przywierania. Na końcu dodajemy masło, które łączymy z masą i całość odstawiamy do całkowitego wystudzenia.

4) Gdy krem wystygnie i zrobi się gęstszy nakładamy na babeczki i dekorujemy wedle uznania. Ja zawsze używam 3 rodzajów owoców w różnych kolorach (np.truskawka,kiwi,brzoskwinia) i całość posypuję potartą czekoladą lub wiórkami.





Smacznego ☻ 

Jola

29 komentarzy:

  1. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Więcej szczegółów u mnie na blogu. Zapraszam do udziału :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Widziałam i z pewnością odpowiem:)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dobre i zrobione samemu smakują lepiej:)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nic, tylko do sklepu po składniki i piec:)

      Usuń
  4. Ale bym sobie taką babeczkę na śniadanko do herbatki zjadła pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie na jednej by się nie skończyło:)

      Usuń
  5. Zjadłabym taką babeczkę, ostatnio nie mogę sobie odmówić odrobiny słodkości w ciągu dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz się żyje:) A dzień staje się piękniejszy:)

      Usuń
  6. wyglądają niezwykle smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie domowe słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam robić, ale bardziej cieszy, jak inni jedzą:)

      Usuń
  8. Prezentują się bardzo smakowicie! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają przepysznie, aż ślinka cieknie. I przepis wcale nie jest skomplikowany, nawet taki kulinarny ułomek jak ja da sobie radę :)
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy sobie da z nim radę:) Ja na początku ciasto wyrabiałam mikserem, ale w miarę kolejnych wypieków, stwierdziłam, że szkoda czasu i mycia sprzętu później i szybciej i prościej wyrabiać ciasto dłońmi;)
      A krem to też kwestia wymieszania:) Więc działaj:)

      Usuń
  10. I am loving the post so much! Have a nice weekend:)

    irenethayer.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam takie babeczki - robimy je na święta. Smarujemy powidłami śliwkowymi oraz kremem, dokładamy bakalie. Ciekawa jestem czy filtrujesz wodę w swojej kuchni ?Podobno najlepsze są filtry montowane pod zlewem - ponoć są o wiele bardziej profesjonalne niż te zwykłe filtry dzbanowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszą być pyszne;)
      U mnie nie ma żadnych dodatkowych filtrów:) I z badań wody, które robimy wychodzi, że jest naprawdę dobra, można ją pić dosłownie z kranu:)
      Nie mniej jednak, ja używam zwykłego dzbanka filtrującego DAFI i mi taka filtracja wystarczy:)
      Poza tym, uważam, że nie należy przesadzać w żadną ze stron. Jeśli zaczniemy wszystko bardzo restrykcyjnie traktować to nasz organizm nie będzie umiał walczyć z żadnymi bakteriami czy wirusami. Ale to tylko moje zdanie:)

      Pozdrawiam:)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)

Na Wasze pytania odpowiadam pod postami, pod którymi zostały one zadane:)
Staram się odpowiadać na każdy komentarz pod postem:)

Jeśli mój blog Cię zaciekawi zachęcam do "obserwowania" - byłoby mi bardzo miło:)