Obserwatorzy

Obserwują mnie

czwartek, 24 lipca 2014

Przepis na: Lody czekoladowe (z użyciem maszyny do lodów)

Cześć:)




Dziś (w końcu!) kolejny przepis. Z racji lata a także wzmożonej produkcji lodów w moim domu, postanowiłam podzielić się z Wami przepisem na najpyszniejsze domowe lody czekoladowe, jakie kiedykolwiek jadłam.

Jak widzicie po tytule posta, ja używam również maszyny do lodów. Wiem, że wiele osób doskonale radzi sobie bez niej, jednak ja jestem zdania, że ona "odwala" połowę roboty w ostatecznej wersji lodów i nie wyobrażam sobie teraz robienia lodów bez niej.
Odnośnie samego urządzenia planuję napisanie osobnego posta.



Składniki:
  • 300 ml mleka
  • 300 ml śmietany kremówki (36%)
  • 4-5 żółtek (w zależności od wielkości)
  • 90 g cukru (z czego ok. połowa do masy żółtkowej)
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g mlecznej czekolady (z czego ok 40 g do połamania na końcu)
  • cukier waniliowy

Wykonanie:



1) Mleko z cukrem waniliowym i częścią cukru (ok.50g) podgrzać. Można zagotować. Dodać gorzką czekoladę i część mlecznej (60g), do rozpuszczenia.



2) Jajka wyparzyć. Żółtka z częścią cukru (ok 40g) ubić do białości.



3) I połączyć delikatnie z masą. Ja robię to stopniowo dolewając do masy żółtkowej porcjami masę czekoladową i odwrotnie. Trochę z tym "bawienia", jednak mam pewność, że masa mi się nie zważy.
Całą masę ubijać na małym ogniu to puszystości i ew. zgęstnienia. Należy jednak pamiętać, żeby nie dopuścić do zagotowania! Zostawiamy do wystudzenia - ale nie w lodówce!



4) Ja do lodów zawsze na koniec wrzucam dodatki. W tym wypadku to połamana czekolada. Młynek do toppingów spisał się w tej roli idealnie. Najszybciej bez młynka posiekać czekoladę na nieregularne kształty nożem (czekoladę wcześniej włożyć do lodówki, dzięki czemu nie będzie się topiła podczas krojenia).



5) Ubijamy kremówkę.



6) Ubitą kremówkę razem z połamaną czekoladą dodajemy do przestudzonej (o normalnej temp.) masy. Całość mieszamy i wstawiamy do lodówki na parę godzin.
  • Jeśli nie macie maszyny, to to będzie etap końcowy (masa ląduje w zamrażalniku). Jeśli macie, to każda maszyna działa troszkę na innych zasadach. Zależy czy jest ona z wyjmowaną misą do zamrażania czy z kompresorem. U mnie taka mieszanka musi zostać w lodówce minimum 4 godziny, a najlepiej całą noc!



7) Kiedy masa chłodzi się w lodówce można przygotować foremki:)



8) Po całej nocy w lodówce, przyszła kolej na maszynę do lodów:) Korci mnie napisanie teraz o niej parę słów, ale poczekam do osobnego posta.



9) I wlewamy do foremek:))




Smacznego! :)

Dajcie znać, czy lubicie robić domowe lody?
I jakie są Wasze ulubione smaki?:)

Miłego dnia,

Jola

24 komentarze:

  1. ja nie pamiętam kiedy takie domowe jadłam:)

    ps. a u mnie? klasycznie i modnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie domowe są najpyszniejsze:) A ile satysfakcji:))

      Usuń
  2. Ale fajne! Moja babcia kiedyś robiła domowe lody, ale z soków, takie wodne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z soków robiłam ostatnio deser:) Coś zamiast galaretek:)

      Usuń
  3. jakie fajne foremki! Też chcę takie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parasolki ą dostępne w Pepco:) 5 zł za zestaw (w skład którego wchodzą 4 szt)
      Mniejsze foremki można czasem dostać w Rossmannie:) Cena podobna jak tych z Pepco:)

      Usuń
  4. Też mam maszynkę do lodów i dzięki niej sama je robię i różne smaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest chyba najfajniejsze, bo jest tyle możliwości i kombinacji smakowych:) Nic, tylko eksperymentować:)

      Usuń
  5. Pyszne domowe lody, bez "dodatków" wzmacniających :) Muszę koniecznie zrobić, szkoda tylko, że nie mam maszyny do lodów :( Skończą więc w zamrażalniku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie:) Wiesz, co jesz - dosłownie:) A satysfakcja z ich zrobienia ogromna:)

      Usuń
  6. Ja nie mam maszyny do lodów, ale robię lody z takiego przepisu, które jej nie wymagają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również robiłam lody bez maszyny (ale tylko raz, bo konsystencja jakoś mi nie odpowiadała i nie powiem, że nie były dobre, ale jakoś to nie było dla mnie to, czego chciałam).

      Usuń
  7. Fajnie wyglądają, ja zawsze kupuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi z kupnych lodów smakują tylko te z Grycana, które mają też nie najgorsze składy.. jednak ceny zniechęcały.. teraz robię swoje ulubione smaki w domu, więc kupować nie muszę:)

      Usuń
  8. Nigdy nie jadłam domowych lodów ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż mam ochotę wypróbować- swoją drogą uwielbiam czekoladowe lody. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są pyszne:) Naprawdę smakują lepiej niż te sklepowe:) No i wiadomo, co w nich jest:)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)

Na Wasze pytania odpowiadam pod postami, pod którymi zostały one zadane:)
Staram się odpowiadać na każdy komentarz pod postem:)

Jeśli mój blog Cię zaciekawi zachęcam do "obserwowania" - byłoby mi bardzo miło:)