Obserwatorzy

Obserwują mnie

sobota, 30 listopada 2013

Recenzja porównawcza: Babydream vs. Nivea - szampony dziecięce


Hejka,

wiem, że miałam być i mnie znowu nie było.. ale niestety jak nie szkoła to choroba.. walczę z anginą i dopiero wracam do "świata"....
Mam nadzieję, że w końcu uda mi się ogarnąć pewne kwestie blogowe..

W każdym razie, dziś przychodzę do Was z recenzją porównawczą.
Stwierdziłam, że skoro dysponuje dwoma produktami o bardzo podobnym działaniu, nawet szacie graficznej, jedynie cena jest różna - chociaż kolosalnej różnicy to tu nie ma, to pokuszę się o zrobienie recenzji na ich temat, na zasadzie porównania i wyłonienia ew. zwycięzcy.






Wyszczególnienie
BABYDREAM - szampon
NIVEA Baby – łagodny szampon i płyn do kąpieli 2 w 1
Dostępność
Cena
Rossmann
Ok. 4-5zł
Rossmann (pewnie także w innych drogeriach, marketach)
Ok. 14zł
Pojemność
 Opakowanie;
 Szata graficzna

250ml
Plastikowa, błękitna butelka.
Otwarcie wg mnie nie do końca sprawdzone – nie domyka się dokładnie, nie jest w 100% szczelne.
Butelka dobrze trzyma się w dłoni.

500ml
Plastikowa, błękitna butelka.
Wygodne, solidnie wykonane otwarcie, nic się nie wylewa. Butelka dobrze trzyma się w dłoni.
Konsystencja
Zapach
Kolor

K. lejąca
Z. typowy dla kosmetyków dziecięcych, niedrażniący
K. bursztynowy

K. lejąca, lecz dosyć gęsta
Z. typowy dla kosmetyków dziecięcych, niedrażniący
K. bezbarwny
Skład:
AQUA, LAURYL GLUCOSIDE, COCAMIDOPROPYL BETAINE, COCO-GLUCOSIDE, GLYCERYL OLEATE, SODIUM LACTATE, TRITICUM VULGARE GERM EXTRACT, PANTHENOL, GLYCERYL CAPRYLATE, LACTID ACID, CHAMOMILLA RECUTITA FLOWER EXTRACT, PARFUM.

AQUA, DECYL GLUCOSIDE, SODIUM MYRETH SULFATE, PEG-200 HYDROGENATED GLYCERYL PALMATE, COCAMIDOPROPYL BETAINE, CHAMOMILLA RECUTITA FLOWER EXTRACT, BISABOLOL, GLYCERIN, SODIUM CHLORIDE, CITRIC ACID, POLYQUATERNIUM-10, SODIUM BENZOATE, PARFUM.

Co pisze producent?
Szampon myje i pielęgnuje włosy i skórę głowy niemowlęcia szczególnie delikatnie i dokładnie. Wyciąg z kiełków pszenicy umożliwia łatwe rozczesywanie.
- bez środków barwiących i konserwujących
- pH neutralne dla skóry
- z rumiankiem i pantenolem
- nie zawiera składników pochodzenia zwierzęcego

Łączy w sobie funkcje dwóch produktów: płynu do kąpieli i szamponu – delikatnie myje ciało i włosy dziecka.
Działanie: Dzięki formule wzbogaconej wyciągiem z rumianku łagodzi skórę i pomaga zapobiegać podrażnieniom. Pozostawia skórę i włosy czyste, gładkie i zadbane.
- pH przyjazne dla skóry
- nie zawiera parabenów, alkoholu i barwników

Działanie
 Moja opinia

To już moja czwarta butelka. Zakupiony z myślą o czymś łagodnie myjącym włosy, bez nadmiernej ilości chemii.
Przez pierwsze kilka użyć z rzędu spisuje się całkiem dobrze, jednak później włosy zaczęły mi się strasznie plątać, były szorstkie i tępe w dotyku. Oczywiście po myciu używam odżywki, jednak po tym szamponie mam wrażenie wysuszenia.
Wg mnie dobrze spisuje się co jakiś czas (żeby włosy się nie przyzwyczaiły i nie było uczucia tępych włosów).
Używam go też do mycia pędzli i do tego spisuje się fenom elanie – bez problemu zmywa resztki cieni i innych produktów z pędzli, gąbek.


Przez całość użytkowania dobrze mył włosy, nie miałam poczucia żadnego nawilżenia, ale niczego takiego nie oczekiwałam, nie jest z pewnością tak wysuszający jak Babydream.
Nie plącze moich włosów, nie powoduje „skrzypienia” podczas mycia.
Przy myciu włosów naprawdę fajnie się spisał.
  
Konkretne różnice pomiędzy produktami są podkreślone.
A moja opinia na temat danego produktu wyszczególniona.





 
Podsumowując tabelką cenowo wygrywa Nivea, jednak pojemnościowo jest dwa razy większa od Babydream.
Konsystencja, kolor - wydaje mi się, że to nie ma większego znaczenia.
Jak idzie o skład preferuje te krótsze i mniej chemiczne, także tutaj bardziej przemawia do mnie Babydream.
Czy mogę wskazać zwycięzcę?
W codziennym użyciu lepiej spisuje się Nivea, jednak jest droższa i bardziej chemiczna.
Babydream jest tańszy, mniejszy i "składowo" jak dla mnie lepszy. Niestety ma gorszą zatyczkę i działanie po kilku użyciach pozostawia trochę do życzenia, jednak zakup szamponu Nivea jak dla mnie = zakupowi każdego innego szamponu (pod względem składu), a mi chodzi o coś w miarę delikatnego.
Wydaje mi się, że warto wypróbować obu wersji, jednak ja mimo wszystko ponownie na pewno zakupię Babydream.

A Wy używacie tych szamponów?
Jak je oceniacie?

Miłego wieczoru,
Jola

22 komentarze:

  1. nivea jest fajna dla dzieci:) potwierdzam babydream tego produktu jeszcze nie mielismy wiec nie wiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babydream jest tani, więc warto wypróbować:) Chociaż dla dzieci jakoś go nie widzę.. w późniejszych myciach zbytnio plącze włosy..

      Usuń
  2. Ja mam z Nivea, ale nie dla mnie tylko dla mojej córki :) Nie testowałam jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam Baby dream, ale rzadko stosuję. Strasznie plącze mi włosy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niestety prawda:( jednak z dwojga złego, wybieram jego..

      Usuń
  4. Uwielbiamy kosmetyki z Nivea chociaż na początku moja córcia miała na nie uczulenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że teraz już wszystko w porządku:)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Fajnie, że każdy ma swojego faworyta:) Ale warto próbować i szukać dalej:)

      Usuń
  6. miałam babydream i plątał mi włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi niestety też:( Z początku jest ok, ale potem.... kołtun na kołtunie..
      Jednak skład ma łagodniejszy.. dlatego w tym zestawieniu to jego wybieram..:)

      Usuń
  7. W sumie nie używam tych szamponów ;) Moje włoski mają już swojego ulubieńca. Ale wiem że produkty nivea są genialne ;) Na pewno warto właśnie w nie zainwestować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki jest Twój ulubieniec?:)
      Ja przez długie miesiące myłam łagodnymi szamponami i takowych szukałam, ale powoli już mi zapał mija, bo nie ma w wyglądzie włosów żadnej kolosalnej różnicy pomiędzy tymi łagodniejszymi a całą resztą..

      Usuń
  8. bardzo lubię takie porównawcze posty :) szamponu nivea nie miałam, babydream lubię tak ja jak i mój przedszkolak :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super porównanie :]
    Nie używałam żadnego z nich..

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje włosy lubią Babydream, natomiast nos już go nie znosi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie zapach jest specyficzny:)
      Ja na włosach już długo Babydreamu nie miałam z racji zbyt dużych zapasów innych szamponów:) Ale buteleczka ciągle jakaś jest, bo myję nim pędzle:)

      Usuń
  11. Nie lubię szamponu Babydream - koszmarnie plącze i przesusza włosy ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym plątaniem to niestety prawda.. ale u mnie każda odżywka sobie z tym radzi, a mycie jest dość delikatne także ja jestem na tak:) Chociaż bardzo długo nie używałam Babydreamu.. mam zbyt dużo szamponów w zapasie..:)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)

Na Wasze pytania odpowiadam pod postami, pod którymi zostały one zadane:)
Staram się odpowiadać na każdy komentarz pod postem:)

Jeśli mój blog Cię zaciekawi zachęcam do "obserwowania" - byłoby mi bardzo miło:)