Obserwatorzy

Obserwują mnie

czwartek, 24 października 2013

Kuchennie ☻

Cześć Wszystkim:)

Dzisiaj przychodzę z kolejnym postem "kuchennym" a w zasadzie małymi zakupami kuchennymi. Stwierdziłam jednak, że nie będę dla 3 rzeczy robić "haul'a", stąd ten post.

Wszystkie zakupy poczynione w miniony poniedziałek - w Lidlu i Biedronce :) Jakże mogłoby być inaczej :D



Książka to nie planowany zakup. Było kilka tematycznych, bodajże: makarony, tapas, wok, muffinki.
Oczywiście korciło mnie, by wziąć właśnie muffinki, ale po zastanowieniu stwierdziłam, że w sumie sporo mam już przepisów na ciasta i desery i nie potrzebuje ponad 200 nowych, na same babeczki.
Padło więc na tę: Szybka kuchnia.


Tutaj przykład, przepis przypadkowy, ot akurat na tej stronie książka się otworzyła. Jak widzicie do każdego przepisu dołączone jest zdjęcie gotowego dania - co ja osobiście uwielbiam! Nie lubię książek z przepisami bez zdjęć, wolę widzieć jak dana potrawa czy ciasto ma finalnie wyglądać.
Dodam, że wszystkie książki były zabezpieczone, dlatego nie mogłam zobaczyć zawartości przed zakupem. 

Znajdziemy w niej przepisy posegregowane tematycznie:
przekąski i sałatki
ryby i owoce morza
mięso
drób
makarony
dania jarskie
desery i wypieki

Oraz oczywiście spis wszystkich przepisów oraz kulinarne ABC, czyli kilka naprawdę fajnych porad w kuchni, w jaki sposób przechowywać niektóre produkty spożywcze i jaka jest ich przydatność do spożycia. Niby nic a jednak coś :)
Ilość stron: 256, ponad 180 przepisów.
Cena książki: 12,99zł (LIDL)
Jak tylko zrobię jakiś przepis i wyjdzie to się z Wami podzielę:)




Kolejnym i w zasadzie głównym powodem, dla którego w poniedziałkowe popołudnie koniecznie chciałam znaleźć się w Lidlu była tortownica:)
Co ciekawsze, planowałam od dobrego tygodnia zakup innej - silikonowej z szklanym dnem. Jednak na żywo owa silikonowa prezentowała się mało zachęcająco. Rozumiem, że silikon to określone tworzywo, jednak w połączeniu z ruchomym szkłem może i prezentowało się bardzo fajnie, to jakoś nie widziałam tego w praktyce.
Dlatego zdecydowałam się za zakup tortownicy z powłoką ceramiczną:)
Nic luźno nie lata, po zamknięciu jest zwarta, także czuję, że dobrze będzie mi się z nią współpracować.
Cena: 24,99zł (LIDL)




Będąc przypadkowo w Biedronce natknęłam się na coś, co chciałam kupić od ponad roku - kubek termiczny.
W Empiku można było kupić owe kubki, jednak bez pokrywy, bez zamknięcia. A zależało mi na kubku, który mogę spokojnie wziąć ze sobą na uczelnie czy do pociągu, zwłaszcza, że ten zimowy okres zbliża się wielkimi krokami.
Kubek ze stali nierdzewnej, pojemność 380ml, podwójna ścianka utrzymująca ciepło, szczelne zamknięcie, antypoślizgowe, gumowe denko z praktycznym przyciskiem otwórz/zamknij.
Podczas wyparzania sprawdziłam - otwieranie i zamykanie działa bez zarzutu. Nic się nie wylewa:) Oby tak zostało:)
Cena: 16,99zł (BIEDRONKA)



Mój kubek będzie miał okazję w najbliższy weekend się wykazać:) 
Oby nie zalał mi torebki:)

Jola

20 komentarzy:

  1. Gotować nie lubię, ale kubek fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze się spisuje:)

      Nic się nie wylało:)

      Usuń
  2. mam silikonową formę na tartę i szczerze Ci powiem że nie umywa się do ceramicznej, bardzo trudno z niej wydobyć ciasto...
    książka bardzo praktyczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja posiadam silikonowa keksownicę i jak idzie np. o blok czekoladowy to spisuje się wręcz genialnie:) bez problemu wydobyłam ciasto:)
      Ale to może kwestia rodzaju ciasta, na razie oprócz bloku nic innego w niej nie robiłam..

      Usuń
  3. śliczny kubek :d A książka nie taka droga :>
    Zapraszam na mojego bloga :
    http://wana-wanaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I praktyczny:)
      Właśnie książka tania, więc się skusiłam "w ciemno":)

      Usuń
  4. Bardzo fajny post i zdjęcia:)

    http://freshisyummy.blogspot.com/2013/10/halloween.html

    Jeśli możesz obejrzyj ten filmik:)
    http://youtu.be/exNc0vQEsB8

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. I jeszcze się sprawdza:)) Czego chcieć więcej?:)

      Usuń
  6. Ja dostalam kiedys szybką kuchnie ale wszystk oz mikrofali nawet placek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuuu... ja nie mam mikrofali:)
      Tutaj dania przeróżne: od smażenia, po gotowanie i pieczenie:)

      Usuń
  7. W Lidlu polowałam na formę, ale niestety pod wieczór już ich nie było :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety niektóre rzuty rozchodzą się jak ciepłe bułeczki:(
      Ja nie załapałam się na pościel, a byłam godz od otwarcia sklepu:(

      Usuń
  8. Tortownica to świetny wybór, a książka zapowiada się.. smacznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam bzika na punkcie kuchennych akcesoriów, także.. :))
      A książka za taką cenę.. warto było sprawdzić:)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)

Na Wasze pytania odpowiadam pod postami, pod którymi zostały one zadane:)
Staram się odpowiadać na każdy komentarz pod postem:)

Jeśli mój blog Cię zaciekawi zachęcam do "obserwowania" - byłoby mi bardzo miło:)